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Tuskegee YTB-806 - Geschichte

Tuskegee YTB-806 - Geschichte

Tuskegee

(YTB-806: dp. 366 (w.); 1. 109'; T. 31'; dr. 14'; s. 12 k.
kpl. 12; kl. Natick)
Tuskegee (YTB-806) wurde am 25. September niedergelegt

1969 in Sturgeon Bay, Wis., von Peterson Builders, Inc.; ins Leben gerufen am 16. April 1970; und am 2. Oktober 1970 an die Marine ausgeliefert. Im Oktober in Dienst gestellt, wurde der große Hafenschlepper dem 11. Naval District angegliedert und war bald von San Diego, Kalifornien, in Betrieb Hafen in 1976, als sie für Operationen von Pearl Harbor in hawaiianische Gewässer verlegt wurde, die sie bis 1978 fortsetzte.


Schiffe ähnlich oder ähnlich wie Tuskegee (YTB-806)

Denkmal der Konföderierten im Freien in Tuskegee, Alabama, in den Vereinigten Staaten. 1906 von den Vereinigten Töchtern der Konföderation zum Gedenken an die Soldaten der Konföderierten aus Macon County, Alabama, errichtet. Wikipedia

Private, historisch schwarze Land-Grant-Universität in Tuskegee, Alabama. Vom National Park Service als Tuskegee Institute National Historic Site ausgewiesen. Wikipedia

United States Navy, benannt nach Anoka, Minnesota. Verliehen am 22. Juni 1970. Wikipedia

Das dritte Schiff der United States Navy, das nach Birmingham, Alabama, benannt wurde. Am 24. Januar 1972 an Newport News Shipbuilding and Dry Dock Company in Newport News, Virginia verliehen und am 26. April 1975 auf Kiel gelegt. Wikipedia

US-Marine nach Wenatchee, Washington benannt. Verliehen am 4. März 1969. Wikipedia


NAFTS-Gästebuch

USS Conserver ARS-39 Reunion
Registrierung: www.ussconserver.org
Termine: 28. April - 2. Mai 2021
Lage: Wyndham Virginia Beach Oceanfront
5700 Atlantic Avenue
Virginia Beach, Virginia 23451
(757) 428-7025
Standort-Website: www.wyndhamvb.com
Kontakt: Dale Hower ETCS USN (RET)
Kontakt-E-Mail: [email protected]
Kontaktadresse: 10407 Santana-Straße
Santee, CA 92071
Kontakttelefon: (619) 449-4499

Informationen zur Wiedervereinigung, Registrierung und Hotelreservierung finden Sie unter www.ussconserver.org

Dale Hower ETCS USN (RET)
USS Conserver Reunion Committee

War auf der Suche nach Kommentaren zur USS Samoset ATA-190. Dienst an Bord von APR57 bis SEP59 als ET2. Sie war ein tolles Schiff und ein echtes Arbeitstier. Wir waren in Norfolk ein und aus, als sich die ATF's auf ihrem Kaffeesatz ausruhten! ! Vielleicht waren die ATA's billiger im Betrieb.

Joseph, NAFTS hat 10 weitere Besatzungsmitglieder der Tawakoni in unseren Rollen. Wenn Sie auf die Mitgliedschaftsseite gehen, können Sie nach Rumpfnummer suchen und sehen, wer wir haben.

Ich bin mir nicht sicher, ob ich dabei eine große Hilfe sein werde, aber ich dachte, ich würde das Wenige erzählen, das ich vielleicht weiß. Obwohl ich während des Zeitraums, über den Sie Informationen suchen, nicht in der Marine gedient habe, als ehemaliger Marinetaucher, Executive Officer und Navigator auf Flottenschleppern und Bergungsschiffen, kann ich Ihnen sagen, dass es eine gute Möglichkeit gibt, dass die Bergungsaktion hätte von beiden Schiffsklassen durchgeführt oder unterstützt werden können. Der Achterausleger der Schiffe wurde verwendet, um viele Bergungsprojekte hochzuziehen, und ein Flugzeug hätte auf seinem Fantail oder auf einem zum Einsatzort geschleppten Lastkahn platziert werden können. Es ist auch wahrscheinlich, dass auch Taucher einer Abteilung oder der Tauchschule zum Einsatzort entsandt worden sein könnten, um die Schiffskompanie bei der Durchführung der Aufgabe zu unterstützen, oder sie hätten in einem kleinen Boot zum Einsatzort fahren und die Operation von einem Lastkahn aus mit dem Schiff durchführen können Unterstützung eines Hofkrans. In jedem Fall wird es eine entmutigende Aufgabe sein, die vollständigen Details einzugrenzen. Ich weiß nicht, ob die Tauchprotokolle der Tauchschule oder eines der Schiffe archiviert wurden. Wenn ja, dann würde ich mit der Tauchschule anfangen und dann für die ARSs und ATFs, die damals an der Ostküste stationiert waren. Wenn das Projekt von einem Marineschiff unterstützt würde, würden die Decklogs sicherlich auf die Operation verweisen.

Ich hoffe, das hilft Ihnen… Sie haben eine schwierige Aufgabe vor sich, die gesuchten Informationen zu finden.

Name der Wiedervereinigung: USS Conserver ARS-39
Reunion-Website: www.ussconserver.org
Termine: 24.-28. April 2019
Ort: Radisson Hotel
120 South Wildwood Drive
Branson MO 65616
Kontakt: Kevin Weaver
Kontakt-E-Mail: [email protected]
Kontaktadresse: 160 Haddon Drive
Macungie, PA 18062
Kontakttelefonnummer: (610) 780-5484
Details und Online-Registrierung unter http://www.ussconserver.org

Dale Hower, Schatzmeister
USS Conserver Reunion Committee

Dale und alle ehemaligen Besatzungsmitglieder der USS CONSERVER,

Ich wünsche Ihnen ein tolles Wiedersehen in Branson und hoffe, dass die Werbung hier Ihnen hilft, ein breiteres Publikum zu erreichen.

Ich möchte auch die CONSERVER-Gruppe einladen, bei unseren jährlichen Treffen mit NAFTS zusammenzuarbeiten. Wir halten während unserer Reunion immer mindestens eine Nacht für einzelne Schiffstreffen offen und stellen während unseres Abschiedsbanketts Tische beiseite, damit sich die Schiffe vor der Abfahrt versammeln können. Im Jahr 2018 hat die USS TAKELMA-Gruppe ihre eigene Reunion aufgrund rückläufiger Besucherzahlen eingestellt und eine tolle Zeit mit uns in Baton Rouge verbracht. Sie müssen kein Mitglied von NAFTS sein, um teilnehmen zu können, aber ich möchte jeden, der auf einem der Arbeitspferde der Marine dient, dazu ermutigen, dies in Betracht zu ziehen, da wir ein vierteljährliches Magazin veröffentlichen und bereits daran gearbeitet wird, jährliche Treffen im ganzen Land zu organisieren . Die NAFTS Reunion 2019 findet vom 3. bis 6. September in Green Bay, WI statt und 2020 wird es die erste Oktoberwoche in Albuquerque, NM für das Balloon Festival sein.

Alles Gute und ein schönes Wiedersehen.

"PJ" Rolow
NAFTS-Schatzmeister und VP für Wiedervereinigungen

War Teil der USS Hugh Purvis DD 709, die 1968-1969 die USS Safeguard von den Felsen in Vietnam abschleppte.
Würde gerne von jedem hören, der beim Abschleppen an Bord der Safeguard war.

Wir werden Ihre Informationsanfrage in unsere Ausgabe April 2019 unseres Magazins aufnehmen. Sollten wir eine Antwort von einem oder mehreren unserer Mitglieder erhalten, werden wir diese mit Ihnen in Verbindung setzen.

"PJ" Rolow
NAFTS-Schatzmeister und VP für Wiedervereinigungen

Ihre Fotoanfrage werden wir in unsere April-Ausgabe unseres Magazins aufnehmen. Wir werden Ihre E-Mail-Adresse angeben, damit sie Sie direkt kontaktieren können.

"PJ" Rolow
Schatzmeister und VP für Wiedervereinigungen

Es tut uns leid, dass es so lange gedauert hat, bis Sie auf Ihren Beitrag geantwortet haben.

Bei Fragen wenden Sie sich bitte an Chuck Winke und er hilft Ihnen gerne weiter. Es folgen ein paar Informationen über die Organisation unseres Veteranen.

NAFTS verschickt vierteljährlich ein Magazin mit dem Titel „Towline“. Die Mitgliedschaft steht Veteranen offen, die auf Flottenschleppern und Bergungsschiffen der USN, USCG und der USA gedient haben. Die Mitgliedschaft steht auch Nicht-Veteranen offen, die ein Interesse an Bergungsschiffen haben.

Mitglieder schicken Artikel über ihre Erfahrungen auf Flottenschleppern und Bergungsschiffen. Die Artikel sind manchmal humorvoll, enthalten aber oft auch eine ernste Seite der Geschichte, da wir alle irgendwann noch sehr jung waren.

Wir haben eine gute Zeit bei unseren jährlichen Treffen, die immer im Herbst stattfinden. Die Wiedervereinigungen finden in den Vereinigten Staaten abwechselnd statt, sodass Mitglieder aus den nördlichen, südlichen, östlichen, westlichen und mittleren Bundesstaaten die Möglichkeit haben, in der Nähe ihres Wohnorts teilzunehmen, wenn dies bequemer ist. Das Wiedersehen 2019 findet in Green Bay, Wisconsin, statt. Bei allen Treffen stehen zahlreiche Touren zur Auswahl. Die NAFTS-Homepage umfasst unsere letzten Treffen mit Fotos!

Der Jahresbeitrag beträgt 30,00 USD oder wir haben den 5/4/4-Plan, bei dem Sie 120,00 USD zahlen und im Gegenzug eine fünfjährige Mitgliedschaft zum Preis von vier Jahren erhalten. Die Zahlung kann per Scheck oder PayPal erfolgen. Schecks können an unseren NAFTS-Schatzmeister Patrick Rolow, 2375 Wedgefield Rd., Sumter, SC 29154 gesendet werden.

Wir haben Veteranen aus der Zeit des Zweiten Weltkriegs, Koreas und Vietnams sowie einige, die in den 1980er Jahren als gegenwärtige Mitglieder gedient haben.

Wenn Sie sich entscheiden, der Organisation dieses großartigen Veteranen beizutreten, geben Sie bitte Ihre vollständige Adresse, Telefonnummer, E-Mail, bediente Schiffe und Jahr, Rang und Preis an.

Bitte probieren Sie unsere Organisation aus. Ich glaube nicht, dass Sie enttäuscht sein werden. Bitte kontaktieren Sie mich bei Interesse oder Fragen per E-Mail.


Charles Winke
Vorsitzender der NAFTS-Mitgliedschaft/[email protected]

Wir werden Ihre Informationsanfrage in einer der nächsten Ausgaben unseres Magazins aufnehmen. Sollten wir eine Antwort von einem oder mehreren unserer Mitglieder erhalten, werden wir diese mit Ihnen in Verbindung setzen.

Wir werden Ihre Informationsanfrage in einer der nächsten Ausgaben unseres Magazins aufnehmen. Sollten wir eine Antwort von einem oder mehreren unserer Mitglieder erhalten, werden wir diese mit Ihnen in Verbindung setzen.

YTM-467 soll im März 1944 auf den Marshall- oder Gilbert-Inseln verloren gegangen sein. Ursache kein Kampf oder kein Kampf gegeben

Anfang 2016 kenterte und sank die ehemalige ATF 81 Bannock im Schlepptau auf einen Schiffsbrecher in der Türkei. Das Schiff sank in griechischen Gewässern vor Kap Tainaron.


40 Jahre Menschenexperimente in Amerika: Die Tuskegee-Studie

Ab 1932 nahmen 600 afroamerikanische Männer aus Macon County, Alabama, an einem wissenschaftlichen Experiment zur Syphilis teil. Die „Tuskegee-Studie über unbehandelte Syphilis beim Neger-Männchen“ wurde vom öffentlichen Gesundheitsdienst der Vereinigten Staaten (USPHS) durchgeführt und umfasste Bluttests, Röntgenaufnahmen, Spinalpunktionen und Autopsien der Probanden.

Ziel war es, „den natürlichen Verlauf der unbehandelten Syphilis“ bei schwarzen Bevölkerungsgruppen zu beobachten. Aber die Probanden waren sich dessen nicht bewusst und man sagte ihnen einfach, dass sie wegen bösen Blutes behandelt würden. Tatsächlich erhielten sie überhaupt keine Behandlung. Selbst nachdem Penicillin als sicheres und zuverlässiges Heilmittel für Syphilis entdeckt wurde, erhielt die Mehrheit der Männer es nicht.

Um die abscheuliche Natur des Tuskegee-Experiments wirklich zu verstehen, bedarf es eines gesellschaftlichen Kontexts, viel Geschichte und der Erkenntnis, wie oft Regierungsbehörden die Chance gegeben hatten, dieses Menschenexperiment zu stoppen, es aber nicht taten.

Im Jahr 1865 beendete die Ratifizierung des Dreizehnten Zusatzartikels der US-Verfassung offiziell die Versklavung der schwarzen Amerikaner. Aber zu Beginn des 20. Jahrhunderts war die Kultur- und Medizinlandschaft der USA immer noch aufgebaut und von rassistischen Konzepten überschwemmt. Der Sozialdarwinismus nahm zu, basierte auf dem Überleben des Stärksten, und „wissenschaftlicher Rassismus“ (eine pseudowissenschaftliche Praxis, Wissenschaft zur Verstärkung rassistischer Vorurteile einzusetzen) war weit verbreitet. Viele Weiße hielten sich den Schwarzen bereits überlegen, und Wissenschaft und Medizin verstärkten allzu gerne diese Hierarchie.

Vor der Beendigung der Sklaverei wurde wissenschaftlicher Rassismus verwendet, um den afrikanischen Sklavenhandel zu rechtfertigen. Wissenschaftler argumentierten, dass afrikanische Männer aufgrund ihrer körperlichen Stärke und ihres einfachen Geistes auf einzigartige Weise für die Versklavung geeignet seien. Sie argumentierten, dass Sklaven primitive Nervensysteme besäßen und daher keine Schmerzen hatten wie weiße Menschen. Von versklavten Afroamerikanern im Süden wurde behauptet, dass sie unter psychischen Erkrankungen litten als ihre freien nördlichen Gegenstücke (womit bewiesen wurde, dass die Versklavung gut für sie war), und Sklaven, die wegliefen, litten angeblich an ihrer eigenen psychischen Krankheit, die als Drapetomanie bekannt war .

Während und nach dem amerikanischen Bürgerkrieg wurde argumentiert, dass Afroamerikaner eine andere Spezies seien als weiße Amerikaner, und gemischtrassige Kinder wurden vermutlich anfällig für viele medizinische Probleme. Ärzte der damaligen Zeit bezeugten, dass die Emanzipation der Sklaven den "geistigen, moralischen und körperlichen Verfall der schwarzen Bevölkerung" verursacht habe, und stellten fest, dass "sie als Sklaven praktisch frei von Krankheiten waren, jetzt davon überwältigt wurden". Viele glaubten, dass die Afroamerikaner zum Aussterben verurteilt seien, und es wurde argumentiert, dass ihre Physiologie für das kältere Klima Amerikas ungeeignet sei (daher sollten sie nach Afrika zurückgebracht werden).

Wissenschaftliche und medizinische Autoritäten des späten 19. / frühen 20. Jahrhunderts hielten extrem schädliche pseudowissenschaftliche Vorstellungen speziell über die Sexualtriebe und Genitalien von Afroamerikanern. Es wurde allgemein angenommen, dass die Gehirne der Afroamerikaner zwar unterentwickelt waren, ihre Genitalien jedoch überentwickelt waren. Schwarze Männer wurden als intrinsisch pervertiert für weiße Frauen angesehen, und alle Afroamerikaner wurden als von Natur aus unmoralisch mit unstillbarem sexuellen Appetit angesehen.

Dies alles ist wichtig, denn mit diesem Verständnis von Rasse, Sexualität und Gesundheit führten die Forscher die Tuskegee-Studie durch. Sie glaubten, vor allem aufgrund ihres grundlegend fehlerhaften wissenschaftlichen Verständnisses der Rasse, dass Schwarze extrem anfällig für sexuell übertragbare Infektionen (wie Syphilis) seien. Niedrige Geburtenraten und hohe Fehlgeburtenraten wurden allgemein den STIs zugeschrieben.

Sie glaubten auch, dass nicht alle Schwarzen, unabhängig von ihrer Ausbildung, ihrem Hintergrund, ihrer wirtschaftlichen oder persönlichen Situation, davon überzeugt werden könnten, sich einer Syphilisbehandlung zu unterziehen. Somit könnte die USPHS die Tuskegee-Studie rechtfertigen und sie eher als "Studie in der Natur" denn als Experiment bezeichnen, die einfach das natürliche Fortschreiten der Syphilis in einer Gemeinschaft beobachten soll, die keine Behandlung in Anspruch nimmt.

Die USPHS hat ihre Studie in Macon County durchgeführt, da Schätzungen zufolge 35 % der Bevölkerung mit Syphilis infiziert waren. 1932 wurden die ersten Patienten im Alter zwischen 25 und 60 Jahren unter dem Vorwand rekrutiert, kostenlose medizinische Versorgung für „schlechtes Blut“ zu erhalten, ein umgangssprachlicher Begriff, der Anämie, Syphilis, Müdigkeit und andere Erkrankungen umfasst. Man sagte ihnen, dass die Behandlung nur sechs Monate dauern würde, sie erhielten körperliche Untersuchungen, Röntgenaufnahmen, Spinalpunktionen und, wenn sie starben, Autopsien.

Die Forscher sahen sich mit einem Mangel an Teilnehmern konfrontiert, da sie befürchteten, dass die körperlichen Untersuchungen tatsächlich dazu dienten, sie für das Militär zu rekrutieren. Um diese Befürchtungen zu zerstreuen, begannen Ärzte, auch Frauen und Kinder zu untersuchen. Männer, bei denen Syphilis diagnostiziert wurde und die im entsprechenden Alter waren, wurden für die Studie rekrutiert, während andere geeignete Behandlungen für ihre Syphilis erhielten (zu dieser Zeit waren dies üblicherweise quecksilber- oder arsenhaltige Arzneimittel).

1933 beschlossen Forscher, die Studie langfristig fortzusetzen. Sie rekrutierten mehr als 200 Kontrollpatienten, die keine Syphilis hatten (sie wechselten einfach in die syphilis-positive Gruppe, wenn sie es zu irgendeinem Zeitpunkt entwickelten). Sie begannen auch, allen Patienten unwirksame Medikamente (Salben oder Kapseln mit zu geringen Dosen von Neoarsphenamin oder Quecksilber) zu verabreichen, um ihren Glauben an eine Behandlung zu stärken.

Im Laufe der Zeit begannen die Patienten jedoch, ihre Termine nicht mehr wahrzunehmen. Um sie stärker zu motivieren, an der Studie zu bleiben, stellte die USPHS eine Krankenschwester namens Eunice Rivers ein, um sie zu und von ihren Terminen zu fahren, ihnen warme Mahlzeiten zu geben und ihre Medikamente zu liefern, Dienstleistungen, die während der Weltwirtschaftskrise besonders wertvoll sind. Um die Autopsien ihrer Testpersonen sicherzustellen, begannen die Forscher auch, die Bestattungskosten der Patienten zu übernehmen.

Während des gesamten Experiments arbeiteten die Forscher mehrmals aktiv daran, sicherzustellen, dass ihre Probanden keine Syphilisbehandlung erhielten. 1934 stellten sie Ärzten in Macon County Listen ihrer Patienten zur Verfügung und baten sie, sie nicht zu behandeln. 1940 taten sie dasselbe mit dem Alabama Health Department. 1941 wurden viele der Männer eingezogen und ihre Syphilis wurde bei der ärztlichen Aufnahmeuntersuchung aufgedeckt, sodass die Forscher die Männer aus der Armee entfernen ließen, anstatt ihre Syphilis behandeln zu lassen.

In diesen Momenten wurde die wahre Natur der Tuskegee-Studie klar. Anstatt wie geplant nur den natürlichen Verlauf der Syphilis in der Gemeinschaft zu beobachten und zu dokumentieren, intervenierten die Forscher: zuerst indem sie den Teilnehmern sagten, dass sie behandelt würden (eine Lüge), und dann wieder, indem sie ihre Teilnehmer daran hinderten, eine Behandlung zu suchen, die dies könnte retten ihr Leben. Somit wurde die ursprüngliche Grundlage für die Studie – dass die Menschen in Macon County wahrscheinlich keine Behandlung in Anspruch nehmen würden und somit beobachtet werden könnten, wie ihre Syphilis fortschreitet – zu einer selbsterfüllenden Prophezeiung.

1943 wurde der Henderson Act verabschiedet, der die öffentliche Finanzierung von Tests und Behandlungen für Geschlechtskrankheiten vorsah. 1947 war Penicillin zur Standardbehandlung für Syphilis geworden, was die USPHS dazu veranlasste, mehrere Schnellbehandlungszentren speziell für die Behandlung von Syphilis mit Penicillin zu eröffnen. Währenddessen verhinderten sie aktiv, dass 399 Männer die gleichen Behandlungen erhielten.

Bis 1952 hatten jedoch trotz aller Bemühungen der Forscher etwa 30% der Teilnehmer trotzdem Penicillin erhalten. Unabhängig davon argumentierte die USPHS, dass ihre Teilnehmer kein Penicillin suchen oder sich an die vorgeschriebenen Behandlungspläne halten würden. Sie behaupteten, ihre Teilnehmer, allesamt schwarze Männer, seien zu „stoisch“, um einen Arzt aufzusuchen. In Wahrheit dachten diese Männer, sie würden bereits behandelt, also warum sollten sie sich weiter behandeln lassen?

Die Einstellung der Forscher änderte sich im Laufe der Zeit erneut. 1965 argumentierten sie, dass es zu spät sei, den Probanden Penicillin zu verabreichen, da ihre Syphilis zu weit fortgeschritten sei, als dass das Medikament helfen könnte. Penicillin ist zwar eine bequeme Begründung für die Fortsetzung der Studie, wird (und wurde) jedoch für alle Stadien der Syphilis empfohlen und hätte das Fortschreiten der Krankheit bei den Patienten stoppen können.

1947 wurde der Nürnberger Kodex geschrieben und 1964 veröffentlichte die Weltgesundheitsorganisation ihre Deklaration von Helsinki. Beide zielten darauf ab, Menschen vor Experimenten zu schützen, aber trotzdem beschlossen die Centers for Disease Control (die die Kontrolle der Studie vom USPHS übernommen hatten) aktiv, die Studie noch 1969 fortzusetzen.

Erst ein Whistleblower, Peter Buxtun, hat Informationen über die Studie an die New York Times und die Zeitung veröffentlichte am 16. November 1972 auf der Titelseite, dass die Tuskegee-Studie endgültig beendet wurde. Zu diesem Zeitpunkt waren nur noch 74 der Testpersonen am Leben. 128 Patienten waren an Syphilis oder ihren Komplikationen gestorben, 40 ihrer Frauen waren infiziert und 19 ihrer Kinder hatten eine angeborene Syphilis.

Es gab eine massenhafte öffentliche Empörung, und die National Association for the Advancement of Colored People leitete eine Sammelklage gegen die USPHS ein. Es hat die Klage zwei Jahre später für 10 Millionen Dollar beigelegt und sich bereit erklärt, die medizinischen Behandlungen aller überlebenden Teilnehmer und infizierten Familienmitglieder zu bezahlen, von denen der letzte 2009 starb.

Im Wesentlichen als Reaktion auf die Tuskegee-Studie verabschiedete der Kongress 1974 den National Research Act, und das Office for Human Research Protections wurde innerhalb des USPHS eingerichtet. Die Einholung der Einverständniserklärung aller Studienteilnehmer wurde für alle Forschungen am Menschen erforderlich, wobei dieser Prozess von Institutional Review Boards (IRBs) in Hochschulen und Krankenhäusern überwacht wurde.

Die Tuskegee-Studie hatte nachhaltige Auswirkungen auf Amerika. Schätzungen zufolge sank die Lebenserwartung schwarzer Männer um bis zu 1,4 Jahre, als die Details der Studie ans Licht kamen. Viele machen die Studie auch dafür verantwortlich, dass sie die Bereitschaft schwarzer Menschen beeinflusst hat, sich heute freiwillig an der medizinischen Forschung zu beteiligen.

Wir wissen alles über böse Nazis, die an Gefangenen experimentierten. Wir verurteilen die Wissenschaftler in Marvel-Filmen, die Tests an Kriegsgefangenen durchführen. Aber wir tun gut daran, uns daran zu erinnern, dass Amerika auch seine eigenen Leute als Laborratten benutzt hat. Bis heute wurde jedoch niemand wegen seiner Rolle bei der Verdammung von 399 Männern zur Syphilis angeklagt.


Die Tuskegee-Timeline

1932 begann die USPHS in Zusammenarbeit mit dem Tuskegee Institute eine Studie zur Erfassung der Naturgeschichte der Syphilis. Sie hieß ursprünglich &ldquoTuskegee-Studie über unbehandelte Syphilis beim Neger-Männchen&rdquo (jetzt als &ldquoUSPHS-Syphilis-Studie bei Tuskegee&rdquo bezeichnet). An der Studie nahmen zunächst 600 schwarze Männer und 399 mit Syphilis, 201 ohne die Krankheit, teil. Die Einverständniserklärung der Teilnehmer wurde nicht eingeholt. Die Forscher sagten den Männern, dass sie wegen "schlechtem Blut" behandelt würden, ein lokaler Begriff, der verschiedene Krankheiten wie Syphilis, Anämie und Müdigkeit beschreibt. Als Gegenleistung für die Teilnahme an der Studie erhielten die Männer kostenlose medizinische Untersuchungen, kostenlose Mahlzeiten und eine Bestattungsversicherung.

Bis 1943 war Penicillin die Behandlung der Wahl für Syphilis und wurde allgemein verfügbar, aber den Teilnehmern der Studie wurde keine Behandlung angeboten.

1972 wurde eine externe Ikone der Associated Press über die Studie veröffentlicht. Infolgedessen ernannte der stellvertretende Sekretär für Gesundheit und Wissenschaft ein Ad-hoc-Beratungsgremium zur Überprüfung der Studie. Das Beratungsgremium kam zu dem Schluss, dass die Studie „ethisch ungerechtfertigt&rdquo sei, d. Einen Monat später gab der stellvertretende Sekretär für Gesundheit und Wissenschaft das Ende der externen Ikone der Studie bekannt. Im März 1973 empfahl das Gremium auch dem Sekretär des Ministeriums für Gesundheit, Bildung und Wohlfahrt (HEW) (jetzt bekannt als das Ministerium für Gesundheit und menschliche Dienste), das USPHS anzuweisen, die erforderliche medizinische Versorgung für die Überlebenden des lernen. 1 Das Tuskegee Health Benefit Program (THBP) wurde gegründet, um diese Dienste bereitzustellen. 1975 wurden Frauen, Witwen und Kinder der Teilnehmer in das Programm aufgenommen. 1995 wurde das Programm um gesundheitliche und medizinische Leistungen erweitert. Der letzte Studienteilnehmer starb im Januar 2004. Die letzte Witwe, die THBP-Leistungen erhielt, starb im Januar 2009. Die Kinder der Teilnehmer (derzeit 10) erhalten weiterhin medizinische und gesundheitliche Leistungen.

Später im Jahr 1973 wurde im Namen der Studienteilnehmer und ihrer Familien eine Sammelklage eingereicht, die 1974 zu einer außergerichtlichen Einigung in Höhe von 10 Millionen US-Dollar führte.

Am 16. Mai 1997 gab Präsident Bill Clinton ein offizielles externes Symbol für die Entschuldigung des Präsidenten für die Studie heraus.

1 &bdquoHEW News&rdquo Office of the Secretary, 5. März 1973 Memorandum &ldquoUSPHS Study of unbehandelter Syphilis (die Tuskegee Study Authority to Treat Participants Upon Abschluß der Studie&rdquo von Wilmot R. Hastings an den Sekretär, 5. März 1973.

2 Vonderlehr, R. A., Clark, T., Wenger, O. C., Heller, J. R., Unbehandelte Syphilis in the Male Negro, Journal of Venereal Disease Information. 17:260-265, (1936).

Der U.S. Public Health Service (USPHS) beteiligt das Tuskegee Institute in Macon, AL, an der USPHS Tuskegee Syphilis Study. 2

Penicillin wird zur Behandlung der Wahl bei Syphilis, Männer in der Studie werden jedoch nicht behandelt.

Die Studie endet auf Empfehlung eines vom stellvertretenden Sekretär für Gesundheit und Wissenschaft einberufenen Ad-hoc-Beirats.


یواس‌اس تاسکگی (وای‌تی‌بی-۸۰۶)

یواس‌اس تاسکگی (وای‌تی‌بی-۸۰۶) (به : USS Tuskegee (YTB-806) ) (۳۳ ) . این کشتی در سال ۱۹۷۰ ساخته شد.

تاسکگی (وای‌تی‌بی-۸۰۶)
پیشینه
مالک
: ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹
کار: ۱۵ آوریل ۱۹۷۰
مشخصات اصلی
: ۲۸۲ lange Tonne (۲۸۷ تن)
: ۱۰۹ فوت (۳۳ متر)
: ۳۱ فوت (۹٫۴ متر)
: ۱۴ فوت (۴٫۳ متر)
: ۱۲ گره (۱۴ مایل بر ساعت؛ ۲۲ کیلومتر بر ساعت)

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Tuskegee-Indianer

Tuskegee-Verbindungen. Die ursprüngliche Tuskegee-Sprache ist unbekannt, aber sie war wahrscheinlich mit dem Alabama und damit mit dem südlichen Zweig des Muskhogean verbunden.

Tuskegee-Standort. Der spätere und bekannteste Standort dieses Stammes befand sich auf der Landspitze zwischen den Flüssen Coosa und Tallapoosa, aber 1685 befand sich ein Teil davon am Chattahoochee River in der Nähe des heutigen Columbus und der Rest im oberen Tennessee in der Nähe von Long Island. (Siehe auch Oklahoma und Tennessee)

Tuskegee-Dörfer. Niemand ist unter einem außer dem Stammesnamen Tuskegee bekannt.

Tuskegee-Geschichte. Im Jahr 1540 durchquerte De Soto eine Stadt namens Tasqui, 2 Tage bevor er Coosa betrat. 1567 erfuhr Vandera, dass es in dieser Nachbarschaft zwei nahe beieinander liegende Orte namens Tasqui und Tasquiqui gab, die beide wahrscheinlich zu den Tuskegee gehörten. Gegen Ende des 17. Jahrhunderts scheinen sich die Tuskegee in zwei Bänder geteilt zu haben, von denen Coxe (1705) auf einer Insel im Tennessee River platziert. Diese Band lebte noch eine beträchtliche Zeit lang auf oder in der Nähe des Tennessee, ließ sich jedoch im Laufe der Zeit zwischen den Cherokee auf der Südseite des Little Tennessee River, direkt über der Mündung des Tellico, im heutigen Monroe County, Tennessee, nieder. Sequoya lebte dort in seiner Kindheit. Ein anderer Ort, der diesen Namen beibehielt und wahrscheinlich der Ort einer früheren Siedlung war, befand sich am Nordufer des Tennessee River, in einer Biegung direkt unterhalb von Chattanooga, während es am Südufer des Little Tennessee River nördlich von Robbinsville einen Tuskegee Creek gab , in Graham County, NC Diese Band oder der größte Teil davon wurde wahrscheinlich von den Cherokee absorbiert. Ein zweiter Körper von Tuskegee zog an den oben genannten Ort, wo die Flüsse Coosa und Tallapoosa zusammenfließen. Es ist möglich, dass sie sich zuerst unter den Creek-Städten am Ocmulgee niederließen, 1715 mit ihnen nach Chattahoochee zogen und schließlich zu dem eben angegebenen Punkt, denn wir haben mindestens zwei dokumentarische Hinweise von Tuskegee an diesen Punkten und sie scheinen so gelegen auf mehreren Karten. Es ist wahrscheinlicher, dass dies die Tuskegee waren, die sich schließlich am Zusammenfluss von Coosa und Tallapoosa niederließen, als eine dritte Abteilung des Stammes, aber die Tatsache ist noch nicht geklärt. Im Jahr 1717 wurde in der Nähe dieser Stadt das französische Fort namens Fort Toulouse oder das Alabama Fort gebaut und blieb daher im Interesse der Franzosen, solange die französische Herrschaft dauerte. Nach der Beseitigung der Creek bildeten die Tuskegee eine Stadt im südöstlichen Teil der Creek-Territorien in Oklahoma, aber zu einem späteren Zeitpunkt wanderte ein Teil weiter nach Nordwesten und ließ sich in der Nähe von Beggs nieder.

Tuskegee-Bevölkerung. Für die am Tennessee River verbliebene Division Tuskegee liegen keine Zahlen vor. Die Südkapelle hatte nach Schätzung von 1750 10 Mann, aber das ist offenbar zu gering. Spätere Aufzählungen sind 50 Männer im Jahr 1760, 40 im Jahr 1761, einschließlich derer von Coosa Old Town, 25 im Jahr 1772 und 1792, 35 im Jahr 1799. Die Volkszählung von 1832-33 ergab eine Bevölkerung von 216 Indianern und 25 Negersklaven.

Verbindung, in der sie Dunst auffallen. Der Name Tuskegee wurde lokal an mehreren Orten im Osten von Tennessee und im Westen von North Carolina sowie an einem Ort im Creek County, Oklahoma, verwendet, aber der wichtigste Ort, um ihn zu erhalten, war Tuskeegee oder Tuskegee, die Kreisstadt von Macon County, Ala. The Tuskegee Normal und das dort ansässige Industrial Institute for Coloured hat den Namen unter der Leitung des verstorbenen Booker T. Washington bekannter gemacht als jede andere Vereinigung.


Das Tuskegee-Experiment

Die Tuskegee Institution wurde 1881 mit Sitz in Alabama gegründet und war Teil der Bemühungen, die Bildung für die schwarze Gemeinschaft an Orten zu erweitern, die zuvor von Konföderierten geleitet wurden. Im Jahr 1906 feierte der Schulleiter Booker T Washington das 25-jährige Jubiläum der Schule und lobte das Institut als einen Ort, an dem die Schüler "beschäftige dich mit der Bildung und dem Aufbau ihrer Rasse." Das oberste Ziel der Schule wäre immer,

„etwas zu tun, das die Situation der Negerbevölkerung im Süden erreicht und verbessert.“

Dies war die Grundlage, auf der die Tuskegee Institution aufgebaut wurde und doch, weniger als dreißig Jahre später, würde ein Team von Wissenschaftlern und Ärzten in Tuskegee genau das Gegenteil tun. Sie arbeiteten mit der US-Regierung an einem Experiment, das genau die Gemeinschaft verriet, für die sie geschaffen wurden, und damit begingen sie eine der abscheulichsten Taten in der amerikanischen Medizingeschichte.

Aber Bevor wir zu dem kommen, was 1932 in Tuskegee passiert ist, ist es wichtig zu wissen, warum es überhaupt passiert ist. Lassen Sie uns also schnell über die Lieblingsthemen aller sprechen – Syphilis und ihre Auswirkungen auf rassistische medizinische Ideale! (Sag nicht, dass ich dich nicht verderbe)

Ein kurzer Zusammenbruch der Syphilis

Syphilis ist eine dieser STIs, die anscheinend schon immer eine Sache war. Im Ernst, es klopft seit Jahrhunderten herum und bekommt den Namen "Syphilis" dank eines Gedichts von Girolamo Fracastoro aus dem Jahr 1530, in dem ein Hirte namens Syphilus den STI erhält (damals „die französische Krankheit“ genannt, obwohl die Franzosen sie „die italienische Krankheit“ nannten, weil Fremdenfeindlichkeit keine Grenzen kennt) das stimmt, Syphilis war so eine große Sache, dass die Leute Gedichte darüber schrieben!

Okay, nicht ganz so alt, Historiker können sich nicht ganz einig sein, wie alt es ist, aber viele gehen davon aus, dass es zum ersten Mal in den späten 1400er Jahren aufgetaucht ist. – 1936/1937 Syphilis PSA Poster, über Library of Congress

Obwohl seine Präsenz im Laufe der Geschichte konstant geblieben ist, sehen wir im Laufe der Jahrhunderte Wellen von Syphilis-Ausbrüchen, eine dieser Wellen ereignete sich in Amerika, wo in den 1930er Jahren geschätzt wurde, dass mindestens 1 von 10 Menschen an Syphilis litt. Dies ist offensichtlich sehr schlimm, aber es ist noch schlimmer, wenn man berücksichtigt, dass Syphilis, wenn sie unbehandelt bleibt, einige ziemlich knorrige Nebenwirkungen hat, einschließlich Blindheit, Lähmung, Organversagen und etwas, das Neurosyphilis genannt wird.

Jetzt entwickelt sich Neurosyphilis normalerweise nach vielen Jahren und beeinflusst das Nervensystem des Körpers, insbesondere das Gehirn und das Rückenmark. Es gibt verschiedene Arten von Neurosyphilis (Keine Sorge, ich werde jetzt nicht auf alle eingehen!), aber eines der Hauptsymptome einer Neurosyphilis bei einem Patienten sind psychiatrische Probleme wie Depression, Psychose, Demenz und Manie. Schätzungen zufolge litten in den 1930er Jahren etwa 20 % der amerikanischen Asylinsassen an Neurosyphilis. Das war ein sehr großes Problem und so wollten die Ärzte natürlich mehr darüber wissen.

Rückschnitt auf Tuskegee im Jahr 1932. Die US-Regierung wollte unbedingt untersuchen, wie sich Neurosyphilis auf das Gehirn schwarzer Männer auswirkte. Ihre Hypothese war, dass schwarze Männer zwar häufiger an Syphilis erkrankten, aber weniger an Neurosyphilis als weiße Männer.

Das ist ein ziemlich rassistisches Gefühl, also lass es uns aufschlüsseln. Auf der 'eher an Syphilis zu erkranken Teilweise war dies eine Idee, die seit dem 19. Jahrhundert herumgeworfen wurde. Viele Mediziner vertraten die Ansicht, dass Schwarze den Weißen genetisch unterlegen seien und daher mit höherer Wahrscheinlichkeit an Krankheiten erkranken. Nun wurde dies durch Zahlen untermauert… aber Das lag tatsächlich daran, dass ein schwarzer Patient weniger wahrscheinlich eine frühe Diagnose erhielt, eine gute Behandlung erhielt oder eine Lebensqualität hatte, die bedeutete, dass er körperlich fit genug war, um eine schreckliche Krankheit zu bekämpfen. Dies war etwas, auf das eine Handvoll Reformer hingewiesen haben, jedoch waren massive rassistische Vorurteile an der Tagesordnung – also, schrauben Sie klare sozialökonomische Faktoren. Das war Darwinismus und ein weiteres Zeichen dafür, dass Schwarze den Weißen unterlegen waren.

Aber warum glaubten sie, dass schwarze Männer weniger an Neurosyphilis erkranken? Nun, dies wird am besten im Jahr 1911 von einem Dr „Kindliche Euphorie eines unbeschwerten Lebens“ das lag daran:

„(sie) haben sich nicht sehr weit von den primitiven Gewohnheiten ihrer Vorfahren in den rohen Hütten eines mittelafrikanischen Dorfes entfernt“

Offensichtlich waren nicht alle mit dieser Argumentation einverstanden. 1929 eine Gruppe von meist schwarzen Ärzten an der Tuskegee Institution (ja die gleiche Tuskegee Institution), underwent a study on black patients with syphilis, and released a series of papers with their findings in the Journal of the Medical Association.

electron micrograph of the bacteria that causes syphilis

Jedoch,they chose to omit any mention of a hierarchal race system being a contributing factor. Something that was incredibly admirable (not to mention factually correct), but meant that predominately white physicians could say ‘Gee whizz! This is very interesting…but of course, being black still means you’re more likely to get syphilis but less likely to get neurosyphilis.’

Which was further cemented just a year later by a 1930 paper by one Dr Thomas B. Turner, which used data from 10,000 patients to claim that there was ‘sufficient proof of a profound biological difference in the races and sexes’ And of course, that black men were less likely to get neurosyphilis, because of the now beloved adage, that their brains were not as developed thanks to:

‘the lazy carefree life of a negro in contrast to the strain of civilisation.’

The experiment

And so, with all this in mind in 1932 the US Public Health Service (PHS) launched a study into latent syphilis and neurosyphilis in black men. Where did they go for this study? Tuskegee Institution of course! Not only did the school have a history of studying syphilis, but Macon Country, where the school was based, was seeing a rise of syphilis, making it as senior PHS officer, Dr. Taliaferro Clark, put it ‘an unusual opportunity’.

The plan was this – to study 400 men with syphilis (along with a control group of 200 men who didn’t have syphilis) and just see what happened if they weren’t treated.

The Surgeon General, Hush S Cummings, sold it to Tuskegee Institution by saying, ‘The presence of an unusually high rate in this county and, what is more remarkable, the fact that 99 per cent of this group was entirely without previous treatment. This combination, together with the expected cooperation of your hospital, offers an unparalleled opportunity for carrying on this piece of scientific research which probably cannot be duplicated anywhere else in the world.’ This was an amazing once in a lifetime opportunity to study the effects of syphilis! So of course, Tuskegee Institution jumped on board.

But you may have noticed a small issue here . Remember the bit about just seeing how syphilis impacted the lives of 400 men if left untreated? Well, that goes against everything every medical textbook at the time (and now!) says you should do. If someone has syphilis, you need to treat it. Not leave it for an unspecified amount of time and just see how things plays out.

However the PHS weren’t stressed about this. You see they figured two things:

1. Much of the local community who had syphillis already weren’t being treated, so was it really that ethically bad of them to not treat these men as well?

2. Once a subject was diagnosed with syphilis, they just wouldn’t tell them they had syphilis! After all, they couldn’t ask for treatment for a disease they didn’t know they had.

And so with that monstrosity of a plan in place, the team set to work getting subjects. Things didn’t get off to a good start. Before being admitted onto the programme, potential subjects had to undergo a physical and spinal tap to check that they had syphilis and the signs of neurosyphilis. However, the local black community were worried that these mysterious physicals were actually a crafty way of making young black men have a draft physical and forcing them to join the army.

A subject is tested

So, the team came up with a new pitch, instead of calling it an experiment or programme, they’d sell it as a way for men who had syphilis to get free health care and treatments. This led to an influx of men who either knew they had syphilis (or bad blood as it was locally called) and couldn’t afford to treat it, or thought they had it but couldn’t afford to be properly diagnosed.

The final hurdle in securing all the participants was the spinal tap to check for neurosyphilis. This was an incredibly painful procedure and the team were worried that once subjects told each other how bad it was, nobody would get it. So, they doubled down on the promise of free treatment, writing to the men:

‘Some time ago you were given a thorough examination and since that time we hope you have gotten a great deal of treatment for bad blood. You will now be given your last chance to get a second examination. This examination is a very special one and after it is finished you will be given a special treatment if it is believed you are in a condition to stand it….
REMEMBER THIS IS YOUR LAST CHANCE FOR SPECIAL FREE TREATMENT. BE SURE TO MEET THE NURSE.’

And yes, they did use all caps on that last bit… And no, they were never actually treating these men with anything but placebos.

As the study went on, things kept getting worse. Obviously, the men who had syphilis weren’t getting treatment, but kept getting sick. Noch that wasn’t the major issue (at least for the team). In 1933 the team behind the experiment got more funding to continue the programme. However, by now they’d decided that they’d need to run the programme indefinitely, or at least until the subjects started to die. Because as one of the leaders of the programme Dr Oliver C Wagner put it:

‘We have no further interest in these patients until they die.’

So then why did the Tuskegee Institution carry on working with the Public Health Service, when they knew the end result would be the death of 400 men?

There is no clear-cut reason, but there are potential contributing factors. One would be that Tuskegee Institution was reliant on donations and beneficiaries – so pissing off the US government was a quick way to stop that income coming in. Another was that Dr Eugene Dibble, the head of the school’s hospital, saw the programme as a good way to showcase Tuskegee Institution as a major player in medical research. Then there’s the argument that the school may not have known just how bad the programme was going to get – that these men would never receive treatment and that just a year in, the PHS would be actively waiting for subjects to die.

Dr Eugene Dibble

Many historians argue that Tuskegee Institution, as well as it’s staff, including the likes of Dr Eugene Dibble and Nurse Eunice Rivers, who worked throughout the programme, were as much victims as the men whose trust the Tuskegee experiment abused. Those at the top of the programme were powerful white men and the repercussions for the Institution and staffers like Dibble and Rivers would have been severe.

In fact Eunice Rivers later claimed she only kept working on the programme so she could provide as much care as she could to the men. She said that each year the programme went on those at the top reminded her ‘you belong to us’. Eunice was adamant that she was a good nurse, who had the Nightingale Pledge hanging in her house, and that she was just doing the best she could to tend to her patients in what was a horrifying situation.

Nurse Euinice Rivers

It may be true that Tuskegee staff members like Eunice felt trapped and that they had no choice but to follow orders. But they still didn’t blow the whistle on what was going on. They carried on and we’re very much the face of the study. The men participating weren’t interacting with those at the top. In fact, Eunice admitted that many of the men called it ‘Miss Rivers Study.’

The plan to keep the men on the programme until they could be autopsied went ahead. With the programme’s leadership believing they could gain more from examining the men’s bodies once deceased than they could when they were alive. Which posed the next problem – how did they hide the fact the men were dying and they were planning on autopsying them, from the local black community. It was a tough one, as Dr Oliver Wegner bluntly put it:

‘There is one danger in the latter plan and that is if the coloured population become aware that accepting free hospital care means a post-mortem, every darkey will leave Macon County…’

So, in 1933 the team asked the government to appoint Tuskegee Institution’s, Dr Eugene Dibble, to the PHS. They hoped that seeing a black doctor on the team given a title with such clout would mean the local community would trust them more. They combined this with increasing the work of Eunice Rivers, who now offered car rides to patients on their ‘treatment’ days, gave out hot meals and even told families that in the unlikely case the worst happened, the programme would cover funeral expenses. It was a masterclass in spin putting a trustworthy face on the programme, all in the hopes the families would sign over their loved ones bodies.

Und es hat funktioniert. The patients and their loved ones trusted the team. For so many years these people had no help, no choice but to take their chances on if the disease would ravage them. Not only was the Tuskegee programme offering a lifeline to its patients, but they were helping thousands more mothers, fathers, wives and children, who’d otherwise have to watch their loved ones suffer. So of course, they signed the forms allowing autopsies. Not only because the programme had helped them so much already, but because the men were having treatment, they wouldn’t die. The autopsies wouldn’t happen. That was what they were told.

A doctor takes blood from a Tuskegee suibject, via US National Archives

In 1941, many of the men who were part of the programme were conscripted into the US Army. The army asked these recruits to start taking anti-syphilis drugs. So of course, the Tuskegee programmes panel asked the army to withhold treatment to the 256 new recruits that were also part of the experiment. The army complied.

By the mid 1940’s pencillin had become the go to option to treat syphilis. All medical profiessionals were advised to use the medication – of course, this new medication could have massively helped all the men involved in the experiment… and of course, the PHS and the experiment panel refused to give them it. Instead doling out even more placebos.

This is around the time things started to fall apart. By the 1950’s, these men had spent almost twenty years being told they were getting medical treatment and yet most were getting continually worse. Seeing how penicillin was working on other syphilis patients, some of the men covertly went to get second opinions and were quickly given penicillin.

The Tuskegee experiment team were far from happy about this. After all, they were just starting to see the men die off! In 1950 Dr Wegner eagerly reported:

“We now know, where we could only surmise before, that we have contributed to their ailments and shortened their lives.”

Dr Oliver C Wengle

By 1955 30% of deceased subjects who were autopsied had been found to have died due to neurosyphilis or due to syphilis contributing to cardiovascular lesions and other issues. Of the subjects that were still alive, the team felt confident that the majority were likely to die of syphilis directly or syphilis related conditions. But that couldn’t happen if all the subjects kept secretly running off to other doctors and getting penicillin.

So, they did the unthinkable. They contacted physicians around Macon County and told them the names of men they were to not offer syphilis treatment too. They then double downed and visited black doctors and told them to do the same.

This meant that the Tuskegee experiment managed to run for forty years.

In 1972 the experiment was ended. Whistleblowers had finally stood up. By the time the study shut up shop, it is believed 28 men had died of syphillis, 100 more of related complications and multiple partners of the men had unknowingly contracted syphilis, which in turn resulted in at least 19 children being born with the diesease at birth.

What at first started as rumbling in the press, went nuclear when the Associated Press ran a report on the experiment. A panel, piffly dubbed the Tuskegee Syphilis Study Ad Hoc Advisory Panel, was quickly formed in August that year. In 1973 they released a report that stated that it was wrong for the experiment to have denied subjects penicillin treatment aber that although the men did not give informed consent for what happened to them, they did volunteer to be part of the experiment. Despite the clear evidence that the men hadn’t known this was an experiment – they thought they were signing up for free treatment, not potentially signing their own death warrants.

In 1972 survivors sued in a class action lawsuit and were awarded $9 million dollars which was to be split to them and 6000 descendants of all the 600 subjects (in 2017 some descedants were still calling for the remains of the this money, so they could build a memorial garden and pay for college fee’s)

Ernest Hendon, the last survivor of the study

It wasn’t until 1997, twenty five years after the study ended that President Bill Clinton offered a formal apology on behalf on the US government, to the studies subjects. The apology was watched via a live feed by all six of the surviving subjects.

And that was that, the end of the Tuskegee experiment.

We may never know exactly how many men died as a result of being denied treatment during the Tuskegee experiment. Nor how many people outside the subject pool were infected.

The last surviving subject of the Tuskegee experiment, Ernest Hendon, who was part of the control group, died aged 96 in January 2004. But the troubled legacy of Tuskegee didn’t end with him. A 2016 research paper shows that The Tuskegee experiment led to mass mistrust of medical professionals and the Public Health Service. This in turn is estimated to have lowered the life expectancy of black American men by up to 1.5 years, in the immediate years following the exposure of the experiment.

Though the shadow cast by the Tuskegee experiment is growing fainter each year, it lives on. In the life expectancy rate for black men. In the lasting mistrust of a failed system that refused to do anything until it was far to late. And in the families who are still living with the devastation and everyday ramifications that came from those that promised to care for them.

This was interesting, where can I find out more?

There are some AMAZING resources on this. I got a lot of information on the below (all able to access online for free btw)


Tuskegee: How one Alabama town helped shape history

The Varner-Alexander House, on Montgomery Street in Tuskegee was one of the finest mansions of Alabama’s Piedmont section. It was built in 1840 by William Varner, a pioneer settler of Macon County. It is reported that Varner himself designed and supervised construction of the mansion.

The Varner-Alexander House, on Montgomery Street in Tuskegee was one of the finest mansions of Alabama’s Piedmont section. It was built in 1840 by William Varner, a pioneer settler of Macon County. It is reported that Varner himself designed and supervised construction of the mansion. (Provided photo)

Few towns had as much of an impact on modern African-American history as Tuskegee, Alabama.

We are highlighting the city of Tuskegee, Alabama, as our newest feature in the Good Towns series. Spotlighting special towns across the country, Good Towns is about the character, the history, the people and the unique things that make a town a special place. We hope you enjoy this story about Tuskegee, a fitting focus for Black History Month.

Despite a population of just under 10,000, few towns in the South have had as much of an impact on African-American history, especially in the last century. A Tuskegee native, Rosa Parks, brought the struggle of the Civil Rights movement to a national audience when she refused to give up her seat on a Montgomery bus. At the height of the movement, Tuskegee was part of a landmark voting rights case, Gomillion v. Lightfoot, which found the gerrymandering of districts to limit the black vote to be an unconstitutional practice.

Yet Tuskegee’s history goes much further. Spanish explorer Hernando de Soto’s expedition took him through the area in the 15th Century. Native Americans lived there first and remained until settlers arrived in the early 19th Century.

Located 40 miles east of Alabama’s capital city, Montgomery, and a short commute from Auburn University, Tuskegee retains the charm of small-town America. Yet the people, the town and historic Tuskegee University have produced resonate throughout the nation – if not the world.

Booker T. Washington founded the university and George Washington Carver earned international acclaim for innovative agricultural farm science. Authors Ralph Ellison and Zora Neale Hurston shed light on the African-American experience and brought new respect for American literature. Radio personality Tom Joyner and actor Keenen Ivory Wayans came of age at Tuskegee University. Good Morning America’s Robin Roberts was born there.

The Tuskegee Airmen trained in Tuskegee and changed the perception of courage and valor during World War II. And a small band that originated at then-Tuskegee Institute emerged as one of Detroit-based Motown’s greatest rhythm and blues acts of the 20th Century. That band? The Commodores.

“This is a great historical town with a tremendous spirit,” said Mayor Tony Haygood, our tour guide for a day in Tuskegee. “What developed here in terms of education, science and medicine, music and civil rights – so much has come out of this town that has an impact on the world.”

A Real Brickhouse

In 1968, a group of freshmen at Tuskegee Institute began jamming together, creating a fusion of funk and soul that would eventually top the charts. Four years later, The Commodores were signed by Motown Records and gaining fame as the opening act for the Jackson 5. About that regal name. It was taken at random, thanks to a dictionary that opened to the perfect place when the band was stuck for ideas.

Nearly a half-century later, the group’s history is honored in an old brick building on East Martin Luther King Jr. Highway called, simply, the Commodore Museum. Open to the public during business hours Tuesday through Saturday, the museum features the band’s original stage uniforms and instruments, memorabilia and vinyl records of hit albums that produced the likes of Brickhouse, Too Hot to Trot, Three Times a Lady and Easy.

The real treasures are in the back wing, which includes a stage for rehearsal and debuts of new material, a recording studio and “The Pit,” where band members cut business deals and brainstormed tour ideas and new material.

For Johnny Bailey, the band’s former bodyguard, preserving the group’s creative refuge is a work of love. “I was just a country boy, but they trusted me to take them all over the world,” Bailey said. “Now I want to share these memories with everyone.”

Formerly, the headquarters of a construction company, owned by the current mayor’s family, and an annex of a local community college, The Commodores acquired the building after initial success at Motown. The reason, Bailey said, was practical. “Motown was so expensive. They could come here and create, do all the work, and then go back to Motown and mix it and lay it down in wax.”

Out front, a VCR plays Commodores videos from the band’s heyday, from televised appearances and concerts. Oddly enough, there’s also a video of a network special featuring country/rock crooner Kenny Rogers singing a song penned by founding member Lionel Richie, Lady. The song was a huge hit for Rogers, of course, and the Rogers’ special, with The Commodores, was filmed on the back stage of the Commodore Museum.

A Tuskegee native who left the group in 1982 to pursue a career as a solo star, Richie still owns a home near the college campus. His first visit back to the museum left him reflective.

“Lionel was like a kid again, seeing all these memories come alive,” Bailey said. “It was a fun visit, and an emotional day for both of us.”

“Town Square is one of our treasures, and we want to make it the center of everything in Tuskegee,” Mayor Tony Haygood said. (Provided photo)

The Center of it All

At the heart of a walkable downtown, local businesses surround a grass- and tree-lined park. An old statue commemorating the role of home-grown troops during the Civil War sits in the middle. It’s the spot to sit a spell, but the city has plans to make it even better. College students from Auburn and Tuskegee are working on a landscaping plan to enhance the square for decades to come.

Businesses range from a computer repair shop to a fashion boutique to a restaurant and a local music venue. The former movie theater houses a bank branch.

“Town Square is one of our treasures, and we want to make it the center of everything in Tuskegee,” Haygood said. The city just held its first Movie Night on The Square and plans to expand the event throughout the spring and summer.

One of a handful of local buildings on the National Register of Historic Places, the Judge Aubrey Ford Jr. Justice Center is built of sand-colored brick across from the square. Formerly the Macon County Courthouse, the justice center bustles with activity. The most notable additions are the large clock in the bell tower and the gargoyles that were part of the original phase of construction in the 19th century. These gargoyles may look menacing, but they’re considered good luck. They also serve another, more practical purpose: To direct rainwater away from the heart of the building during a storm.

For Johnny Bailey, The Commodores former bodyguard, preserving the group’s creative refuge in Tuskegee is a work of love. (Provided photo)

History Preserved

A short walk from Town Square leads to the Tuskegee History Center, formerly the Tuskegee Human and Civil Rights Multicultural Center. Located on South Elm Street, the museum provides an interactive timeline from Tuskegee’s history, one that began long before man. It traces Tuskegee’s rich Native American history, the town’s founding, and early development.

Still, the centerpiece is Tuskegee’s role in the Civil Rights movement. One of the more infamous stories is told through the Tuskegee Syphilis Study Memorial, which reminds visitors of one of America’s darkest chapters. For 40 years, beginning at the height of the Depression and continuing through 1972, the government study followed the progression of untreated syphilis in rural African-Americans. Patients were provided free medical care and burials for participating, but most never knew they weren’t being treated for the disease.

Other displays recount the town and Macon County’s role in the movement, including the first African-American deputy hired in the state of Alabama in the 1950s, when Sheriff Preston Hornsby hired James Charity. A decade later, history was made again when Lucius Amerson became the first elected black sheriff in the state of Alabama since Reconstruction.

The gift shop features “Macon Makers,” which focuses on locally produced art, books, quilts, jewelry, music and food, including preserves and jams. Rick Mosley’s “Legends of the Game” is a Monopoly-styled board game that focuses on history, including professional baseball’s Negro Leagues.

Outside the museum is a small building that captivates school children. A replica of Booker T. Washington’s pre-Civil War childhood home is life-size and based on descriptions from the educator’s autobiography. It features log walls, a fireplace, a packed-earth floor, a loft, potato cellar and a wooden-shake roof.

Lifting the Veil

Washington, born into slavery and freed before his 10th birthday, established the Negro Normal School in Tuskegee in 1881. Within a few years, with appropriations from the state legislature, the school moved to an abandoned, 100-acre plantation on the edge of Tuskegee. Today, Tuskegee University is a world renowned institution of higher learning.

A monument of Washington is the focus of the center of the sprawling campus, which now has an enrollment of close to 5,000 students. The monument reads: “He lifted the veil of ignorance from his people and pointed the way to progress through education and industry.” Nearby is the Tuskegee University Chapel, the spiritual and social center of the school which has hosted U.S. Presidents and icons including Dr. Martin Luther King Jr. It’s now the home of the famed Tuskegee University Golden Voices concert choir. The current chapel was completed in 1969. Designed by architects Paul Rudolph of New York and Tuskegee faculty members John A. Welch and Louis Fry, it replaced the original chapel, destroyed by fire in 1957.

Across the street from the Lifting the Veil monument is the Kellogg Conference Center. A full-service hotel with more than 100 guest rooms and suites, this Georgian building is one of 11 Kellogg Centers at academic institutions in the U.S. and Europe. It includes multimedia meeting rooms, an expansive ballroom with a capacity of 385 guests and a 287-seat auditorium. It’s also a great place to stop for a meal. Dorothy’s Restaurant serves traditional Southern fare in a relaxed atmosphere from 8 a.m. to 10 p.m.

At the entrance of the campus sits a gorgeous antebellum mansion. Grey Columns was designed and built under the supervision of its first owner, Harvard-educated William Varner, in 1840. It remained in the Varner family until 1974, when the National Park Service acquired it as part of the Tuskegee Institute National Site. Today, nearly two centuries after it was constructed, Grey Columns remains in pristine shape and serves as the home of the Tuskegee University president. It features Doric columns, a three-sided veranda and a cupola and a tree-covered lawn. Yes, its breathtaking.

Flying into History

They are now a part of film history, their story told and retold on screen. At the start of World War II, however, the young enlistees of the U.S. Army Air Force were like nothing seen before. More commonly known as the Tuskegee Airmen, the first African-American aviators in the nation’s military history reported to Moton Field, just outside Tuskegee, to begin training.

The bombardment group trained with North American B-25 Mitchell bombers. The 99th Fighter Squadron trained for aerial combat, and were the first to deploy overseas – North Africa in 1943 and, later, to Europe. Another fighter group flew bomber escort missions. But the plane that became the one associated with the Tuskegee Airmen was the P-51 Mustang, with tails painted red that distinguished the Alabama-based outfit from others.

What began as a military “experiment,” to see if black pilots could be trained to fly combat aircraft, is now honored at the Tuskegee Airmen National Historic Site. Run by the National Park Service, a hangar at Moton Field turned into a museum and classroom space provides an interactive history lesson, detailing the Tuskegee Experience, wartime exploits and the discrimination the men faced throughout the war. This living history exhibit also highlights the women who worked as mechanics, control tower operators and administrators.

Tuskegee Institute also played a role, providing a primary flight school and use of existing facilities and instructors. Tuskegee was chosen as a site because of the proximity to the university as well as a welcoming racial climate. Even in the 1940s, Tuskegee had one of the South’s highest concentration of citizens, especially African-American, with college educations.

A can’t-miss exhibit are two of the original training planes. A two-toned biplane provided basic training, but seemed outdated by the time the pilots advanced to live missions and the high-tech P-51 Mustang.

Blast from the Past, Energy for a New Generation

In some ways, a trip to Tuskegee is a trip into the past. People still greet you with a wave and a handshake. Buildings look much as they did decades ago. With a deep history, it maintains a welcoming embrace for people coming home and those just passing through.

“I tell people all the time, ‘come to Tuskegee and live for two years, and you’ll always come back home,’” Haygood said. “Tuskegee has an energy that won’t let go.”


Diskussion

This study used qualitative methods to explore barriers to participation in research among African American adults who reside in a mid-size urban city. Mistrust was the primary concern voiced by study participants. Literature that describes and explores the role of mistrust among African Americans dates back to the early 1970s, just after the Tuskegee syphilis study became public and uses both quantitative 17,24,25,29,42,48 and qualitative 17,22,26,27 approaches to describe mistrust and understand its relationship to research participation. Our data support existing literature and deepen the understanding of how multifaceted this mistrust is, how it influences many parts of people’s lives, and how it creates a significant emotional burden. Indeed, our data remind us that ongoing experiences with the health care system perpetuate feelings of mistrust. This continues to reduce our ability to recruit African Americans into research studies and limiting the generalizability of current research findings.

Of particular interest is that the data indicate that barriers are common across multiple subgroups including those who had and had not previously participated in research studies, suggesting that merely participating in research is not enough to lessen mistrust. We intentionally created groups that consisted of individuals who had participated in research (from one of our centers), as there is some work that suggests that prior research participation increases the likelihood of participation. 51, 52 Additionally, researchers in the study centers had developed multiple strategies to improve low participation among minorities The primary strategies in both cancer and Alzheimer’s disease were to develop long-term partnerships and improve access to quality care. The specific activities included (1) creating community advisory boards (2) delivering culturally targeted education programs (3) partnering with community-based organizations serving the African American community and (4) improving access to clinical care and support services. These findings suggest that previous participation in low risk research, such as survey or focus group studies, will not in and of itself increase participation in more invasive and higher risk studies.

Participants emphasized that historical events such as the Tuskegee syphilis study remain in the minds of many African Americans and often attributed mistrust to this history. History was discussed in every group and across socioeconomic statuses. Many described their beliefs that the federal government, responsible for the Tuskegee study, both injected syphilis into and withheld treatment from study participants beliefs learned from parents and grandparents. Even the more educated participants relate to this history and, although they recognize that Tuskegee participants were not injected, expressed continuing mistrust related to these past events. In fact, the emotional side of mistrust was particularly evident in groups constituted of higher-educated participants. This may reflect the fact that better-educated individuals have greater access to information, in general, and can therefore learn about specific events in more detail. This finding is illuminating because the research is mixed regarding the impact of education on mistrust 60� , and we could identify no other studies that clearly demonstrate that mistrust is similar across socioeconomic groups.

Although historical events such as Tuskegee foster mistrust, participants stressed that disrespect and discrimination towards African Americans continues to occur. Recent literature supports the view that current occasions of perceived or real racism or discrimination exacerbate mistrust. 63 The Institute of Medicine report on disparities of treatment by race suggests that much disparate care is due to discrimination, both conscious and unconscious. 36 VanRyn and colleagues describe the complex process of decision making that medical providers go through and suggest that perhaps false beliefs about individuals may result in disparate treatment. 64 Some studies, however, argue that participation in research increases discrimination by allowing investigators to highlight problems in the community (d.h., to emphasize negative traits of Black individuals and their communities). In fact, Nicholson and colleagues found that African Americans respond negatively to cancer disparity information and positively to messages of hope. 65

Perhaps the most disturbing instance of mistrust that participants described is the belief that information about research studies and their participation is withheld by researchers, which may be one factor that perpetuates feelings of mistrust. In particular, focus group participants indicated they are provided limited or inadequate information about their participation in research. Indeed, this may be one of the most enduring negative fallouts from the Tuskegee syphilis study and other unethical studies. However, these beliefs cannot just be attributed to historic events. For example, a recent study reported that over 50% of physicians prescribe placebos without thoroughly informing patients, suggesting that these beliefs may have merit. 66 As researchers continue to behave in a way that exacerbates mistrust, so will the fear about research among the African American community continue. In turn, there will continue to be low participation rates, resulting in studies that can only be generalized to the White majority. The resulting inability truly to understand the biological and social determinants of disease etiology and progression among minority populations will only deepen the existing disparities in health.

This study has limitations. Qualitative data are descriptive and are not meant to generalize to any broader population. Our goal in this study was to gain in-depth understanding about research participation from individuals who could speak from life experiences about the issue, therefore creating productive conversation. 53 Our data suggest the importance of working with and in the community as a way to understand perceptions specific to a particular community.

As is appropriate with focus group methodology, we developed and used a purposive sampling strategy. 53 We segmented groups by previous research participation, gender, and socioeconomic status. Our findings did not identify differences by segments, suggesting that previous research experience and/or higher socioeconomic status were not enough to change deep-seated beliefs. We were able to recruit a large number of groups, which allowed us to reach saturation (or, repetition) of themes. 55

Although researchers are adept at providing incentives and recruiting from community venues to enhance African Americans participation in studies, it is important to understand that these efforts are not enough to facilitate recruitment into many more involved clinical studies or trials. It is imperative that we understand and act specifically upon mistrust that this and other studies have reported. Several reports outline ways in which researchers and health care providers can gain the trust of community members. 4,18,24,67� For example, community-based participatory research (CBPR) models claim to improve community-research relationships 70� although they are still not widely used. 73 CBPR is a collaborative approach to research that equitably involves all partners in the research process, recognizing the unique strengths that each brings. 72 It stipulates that long term relationships develop and that knowledge is gained by both parties, which is used to improve health. 70, 74 Cook recently conducted a review of CBPR projects that addressed health disparities. 75 In two-thirds of the studies, CBPR led to community actions to improve health. Studies that used qualitative methods were more acceptable to the community. In fact, community partners felt that the randomized controlled trials were too complex and were concerned that they withheld valuable interventions from the control group.

Principles of CBPR have been used by investigators to increase African American participation. One tool that has been used successfully is a community advisor board (CAB), which provides a window into the context in which many participants live, helps define the consent process, and creates relationships. 74 Several large research centers (Harvard, University of Pittsburg, Mayo Clinic) have created Community Research Advisory Boards (CRABs) to provide review and advice to investigators initiating more invasive studies and clinical trials. These boards review the project design and procedures to identify and address modifiable community-specific barriers to participation. Additionally, community boards and other groups promote regular, honest, and thorough dissemination of information about the research process. Studies also suggest that short and long-term outcomes must be communicated back to the community in order to gain and maintain trust. 25,76 Participants in our study confirmed this desire. Finally, it is strongly recommended that potential participants be given adequate time to make decisions about research participation. 25

Other ways to increase African American participants in research should also be considered. For example, in both this project and much of our other work, community members express the desire for researchers to have a presence in the community. Participants indicate that small group information sessions, co-led by researchers and community members, would be welcome. In some of our other work, we employ community members to help us carry out the research. Finally, as recommended by the Institute of Medicine and the Dept. of Health and Human Services, we must be diligent about encouraging African American (and other minority) students to continue their education to become scientists, thus increasing the proportion of underrepresented minorities in research positions. 36,77

In the early 1970s, the National Heart, Lung and Blood Institute established a program designed to increase minority participation. The most important strategy suggested by the report was soliciting contributions from community opinion leaders. 78 Why are researchers nicht implementing some of these strategies? Perhaps they have difficulty seeing the applicability of CBPR principles to clinical trials, as it has traditionally been used in public health and prevention studies. It is reasonable, however, to believe that researchers who conduct clinical trials can incorporate some of the CBPR assumptions and principles into their work. For example, researchers can attempt to understand the community and its “local theories,” or beliefs about determinants and solutions to problems. 79 Communication of study findings has also been shown to positively influence attitudes about participation and willingness to consider participation in future trials, even when the results are negative or inconclusive. 80 Participants in our study emphasized that when study findings are communicated back to the community, they should be presented in an understandable way, and also from a sense of interest and concern about the community. Teal and colleagues describe a framework for culturally competent communication, which includes communication repertoire, situational awareness, adaptability, and knowledge about core cultural issues. 81 Researchers should indicate how studies can potentially benefit the African American community. To close the loop, investigators can work to ensure that minority communities reap benefits from new research findings.

Investigators will continue to be limited in their ability to recruit study participants until they (the investigators) understand the depth of mistrust among many African Americans and its impact on access to health care, medical treatment, and research participation. Perhaps researchers are not as culturally competent as is necessary and continue to make decisions unconsciously based on race. 36 Our study suggests that the racism that was a community norm during the time Tuskegee syphilis study 82 persists, a position validated by the report issued by the Institute of Medicine. 36 This study reminds us that mistrust among African Americans, regardless of prior participation or socioeconomic status, continues and illuminates its multifaceted nature. Because of the recent and continued acknowledgement of health disparities that exist in African Americans, it is incumbent upon us to continue to explore and report the continuation of mistrust among African Americans related to research participation and to develop new and use existing strategies to enhance the trustworthiness of researchers and health care institutions. This study is a reminder about the significance of mistrust on research participation. It helps assure that investigators consider all of the issues related to mistrust as they embark upon studies, including informing community members about the potential impact of study findings on health disparities as part of outreach and recruitment. Unless researchers and practitioners acknowledge their roles in the development and continuation of disparities and create mechanisms to reduce mistrust, health disparities and limited research participation will continue.


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